Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2071170557   Situacions d'aprenentatge per a l'ESO i el batxillerat competencials (Filosofia)
2023-2024   Curs semipresencial. Secundària Obligatòria i batxillerat
  
   8/2/2024 - 9/5/2024 (30 hores) de 16:00h a 19:00h
   CRP Ciutat de Sta. Coloma Gramenet
   Rambla Sant Sebastià, 98-100 1r pis (Santa Coloma de Gramenet) 
  
Format   Semipresencial
Sincronicitat    Mixt
Organització   Servei de Currículum de Secundària i Batxillerat
  
   Les sessions 2, 4 i 6 són virtuals Lloc: Un centre a Santa Coloma de Gramenet a determinar.
  
Accessos   Veure plànol
Tipus activitat   FFI2 Situacions d'aprenentatge per a l'ESO i el batxillerat competencials (Filosofia)
  
  
Descripció i   Metodologia:   Formació pel professorat d'ESO i batxillerat de l'especialitat d'acord amb el decret 171/2022 de 20 setembre, d'ordenació dels ensenyaments de batxillerat i el decret 175/2022, de 27 de setembre, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació bàsica. Partint d'una situació d'aprenentatge model els participants elaboraran, de manera col·laborativa, la seva pròpia situació d'aprenentatge acompanyats per la persona formadora.
El curs és semipresencial, hi ha quatre sessions presencials (primera, tercera, cinquena i setena ) i tres telemàtiques síncrones. Totes les sessions són de tres hores; la resta d'hores correspon al treball personal, entre sessions.
  
Objectius   1. Estructurar l’enfocament competencial dels aprenentatges
2. Capacitar el professorat per incentivar l’aprenentatge competencial i reflexiu de l’alumnat.
3. Dissenyar situacions d’aprenentatge que continguin activitats de gestió i tractament de la informació, resolució de problemes i pensament crític, que fomentin l’avaluació vista des de la seva funció reguladora.
4. Identificar i aplicar estratègies que facilitin l’atenció educativa inclusiva a tot l’alumnat.
5. Programar, dissenyar i aplicar situacions d’aprenentatge en el context del currículum per competències.
6. Integrar en les situacions d’aprenentatge l’actitud crítica, responsable i compromesa en la defensa del desenvolupament sostenible.
  
Continguts   - Els elements del currículum: Decret de Currículum (171/2022).
- Els elements del currículum Decret de Currículum (175/2022).
- Desplegament del currículum: Què és una situació d’aprenentatge (SA)?
- Anàlisi dels elements d’una SA: context, repte, sabers, capacitats i competències específiques de la matèria.
- Els components transversals de les competències clau del batxillerat.
- Activitats d'aprenentatge i d'avaluació.
- Planificar la matèria a partir de SA.
  
Formador/a   Laia Pérez
  
Avaluació   - Assistència al 80% de les sessions.
- Realització i validació de les tasques encarregades.
- Realització del qüestionari de satisfacció.

  
Requisits de  certificació   Assistència i participació en les sessions establertes.
Realització de les tasques encomanades.
Respondre al qüestionari de satisfacció.
  
Persones  destinatàries   Professorat d'ESO i batxillerat de l'especialitat de tots els ST i CEB.
  
E-mail   a8930012@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   08/02/2024   1600   1900 
 Sessió 2   dijous   22/02/2024   -   - 
 Sessió 3   dijous   07/03/2024   -   - 
 Sessió 4   dijous   14/03/2024   -   - 
 Sessió 5   dijous   04/04/2024   -   - 
 Sessió 6   dijous   18/04/2024   -   - 
 Sessió 7   dijous   09/05/2024   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent