2071170557 |
Situacions d'aprenentatge per a l'ESO i el batxillerat competencials (Filosofia) |
2023-2024 |
Curs semipresencial. Secundària Obligatòria i batxillerat |
|
|
|
8/2/2024 - 9/5/2024 (30 hores) de 16:00h a 19:00h |
|
CRP Ciutat de Sta. Coloma Gramenet |
|
Rambla Sant Sebastià, 98-100 1r pis (Santa Coloma de Gramenet)  |
|
|
Format |
Semipresencial |
Sincronicitat |
Mixt |
Organització |
Servei de Currículum de Secundària i Batxillerat
|
| |
|
Les sessions 2, 4 i 6 són virtuals
Lloc: Un centre a Santa Coloma de Gramenet a determinar. |
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Tipus activitat |
FFI2 Situacions d'aprenentatge per a l'ESO i el batxillerat competencials (Filosofia)
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació pel professorat d'ESO i batxillerat de l'especialitat d'acord amb el decret 171/2022 de 20 setembre, d'ordenació dels ensenyaments de batxillerat i el decret 175/2022, de 27 de setembre, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació bàsica. Partint d'una situació d'aprenentatge model els participants elaboraran, de manera col·laborativa, la seva pròpia situació d'aprenentatge acompanyats per la persona formadora.
El curs és semipresencial, hi ha quatre sessions presencials (primera, tercera, cinquena i setena ) i tres telemàtiques síncrones. Totes les sessions són de tres hores; la resta d'hores correspon al treball personal, entre sessions.
|
| |
Objectius |
1. Estructurar l’enfocament competencial dels aprenentatges
2. Capacitar el professorat per incentivar l’aprenentatge competencial i reflexiu de l’alumnat.
3. Dissenyar situacions d’aprenentatge que continguin activitats de gestió i tractament de la informació, resolució de problemes i pensament crític, que fomentin l’avaluació vista des de la seva funció reguladora.
4. Identificar i aplicar estratègies que facilitin l’atenció educativa inclusiva a tot l’alumnat.
5. Programar, dissenyar i aplicar situacions d’aprenentatge en el context del currículum per competències.
6. Integrar en les situacions d’aprenentatge l’actitud crítica, responsable i compromesa en la defensa del desenvolupament sostenible.
|
| |
Continguts |
- Els elements del currículum: Decret de Currículum (171/2022).
- Els elements del currículum Decret de Currículum (175/2022).
- Desplegament del currículum: Què és una situació d’aprenentatge (SA)?
- Anàlisi dels elements d’una SA: context, repte, sabers, capacitats i competències específiques de la matèria.
- Els components transversals de les competències clau del batxillerat.
- Activitats d'aprenentatge i d'avaluació.
- Planificar la matèria a partir de SA.
|
| |
Formador/a |
Laia Pérez
|
| |
Avaluació |
- Assistència al 80% de les sessions.
- Realització i validació de les tasques encarregades.
- Realització del qüestionari de satisfacció.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència i participació en les sessions establertes.
Realització de les tasques encomanades.
Respondre al qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat d'ESO i batxillerat de l'especialitat de tots els ST i CEB.
|
| |
E-mail |
a8930012@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
08/02/2024 |
1600 |
1900 |
Sessió 2 |
dijous |
22/02/2024 |
- |
- |
Sessió 3 |
dijous |
07/03/2024 |
- |
- |
Sessió 4 |
dijous |
14/03/2024 |
- |
- |
Sessió 5 |
dijous |
04/04/2024 |
- |
- |
Sessió 6 |
dijous |
18/04/2024 |
- |
- |
Sessió 7 |
dijous |
09/05/2024 |
- |
- |
|
| |